måndag 2 januari 2012

Virkat på en liten gåva

Den senaste tiden har jag suttit och virkat på en liten present till en barndomskompis som fick en bebis för någon vecka sen. Mandarin hade en härligt blå färg som jag använde mig av när jag virkade en mössa och en liten kanin.




Sen var jag hemma hos min mamma och hjälpte till att rensa lite i källaren när jag hittade en liten plåtask som var perfekt att ha alla synålar i



Dessutom så hittade jag extremt många knappar nere i källaren så dom plockade jag också med mig hem. Dom passade bra i mitt fina syskrin av trä. Syskrinet har jag köpt på Panduro hobby.


Nästa grej jag vill köpa på panduro hobby är olika quick knit som man kan göra halsdukar och mössor av utan att behöva kunna sticka.

Quick Knit medium 12 cm

2 kommentarer:

  1. Åhh så fin mössa!! Håller på med en nu. Men känner mig lite vilsen inom möss-världen. Jag kan ju bara virka kakor ;)
    Har du gjort efter eget mönster?

    Kom häfterna eller du ha inte beställt ännu ? :)

    Kram Cina

    SvaraRadera
  2. Tack =) Såg prinsesstårtan.. måste vara ungefär så du virkar mössa också ju.. ;) Jag hittade ett grundmönster som jag utgick från men gjorde om det lite efterhand. Hur går de för dig med mössan? Kanske redan hunnit göra den färdig vid detta laget men här är i alla fall länken till mönstret som jag startade med: http://fantastick.se/blog/2008/01/29/enkel-barnmossa-att-virka/

    Har inte varit hemma i helgen men dom låg så snällt och väntade i postlådan idag.. =) Superfina.. nu ska det bara beställas garn också =)
    kram mikaela

    SvaraRadera