måndag 25 juni 2012

Virkade vimplar

Suttit och virkat på vimplar att hänga i barnens rum för att få in lite mer färg.




Om någon vill ha mönstret så gjorde jag så här:
Virkade 50 lm
Vände och hoppade över första maskan för att därefter virka 49 fm.
Vid varje vändning virkar man en luftmaska för att därefter börja virka i andra fastmaska från nålen.
Man virkar fram och tillbaka för att till slut på sista varvet bara göra en fm.
Efter det så virkar man fm runt triangeln men inte på den sida där man ska virka bandet sen. Nere vid spetsen kan det vara lagom att virka 5-6 fm.
När man gjort tillräckligt många vimplar så virkar man bandet så här:
20 lm för att sen virka fm i vimpeln hela vägen ut, därefter 5 lm, ny vimpel osv. När vimplarna är slut virkar man 20 lm och vänder. Virka så många varv man vill beroende på hur tjockt bandet ska vara. Jag virkade tre vändor.

Nu väntar jag på att min beställning på garner ska komma så att jag kan börja virka på en filt som är beställt.
Under tiden jag väntar så får det bli en nyckelring men vet inte vad jag ska virka för någon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar