söndag 13 januari 2013

Syhelg :D

I helgen har gubben varit iväg så jag och tjejerna har fått ha en myshelg ihop. Hann även med att sy en hel del.
Min syster kom på en liten "syjunta" medans barnen lekte. Perfekt upplagt =) 

Babynestet blev lite stort... passar bra till tvillingar eller som hundbädd åt mellanstor hund kom jag fram till och satsar på att sy ett normalstort nest nästa gång.. för fler kommer det bli. Det var kul att sy det
 Näsduksfodral sydde jag på resterna från nestet
 En mössa har jag fått beställning på. Hade även en beställning på mössa och nappbandshållare men hann inte fotografera dem eftersom det blev lite snabba ryck med att leverera dem =)
 En tunika i strl 62.
 Hängslebyxor strl 56
 Boddy strl 56

Önskar jag hade fler tyger hemma så man kunde sy och experimentera lite mer med färger. 
I alla fall så känns det som att jag har börjat få koll på bandkantandet vilket har varit ett hinder innan. Nu är det nästan skoj att bandkanta.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar